Recepti

Ajdova granola

Ajdo pogosto zmotno uvrščamo med žita, saj njena zrna uporabljamo v kulinariki podobno kot ostala žitna. V resnici spada med dresnovke in njeni bližnji sorodnici sta kislica in rabarbara. Ajdo v Sloveniji sejemo že štiristo let in predstavlja pomembno kulinarično dediščino. Nekoč je veljala za eno najpomembnejših živil, zato je izbor ajdovih jedi pri nas širok: ajdova kaša, ajdovi žganci, ajdovi štruklji, ajdov kruh, ajdovi krapi, ajdovi žlikrofi. Nekoč je veljala za živilo revnih in je bila prisotna v vsaki tradicionalni kuhinji, zadnje čase pa postaja znova aktualna v kulinariki. Pripravimo jo namreč lahko na različne načine, slano ali sladko, kuhano ali pečeno, kot juho, glavno jed, solato, prilogo ali sladico. Mleto ajdo lahko zmešamo z drugimi žitnimi mokami za pripravo npr. ajdovih testenin, ajdovih njokov, ajdovih raviolov, ajdovih palačink…

Ajda je znano kot zelo hranljivo živilo, vsebuje namreč kakovostne beljakovine (predvsem aminokislino lizin, ki je je v drugih žitih precej manj), ogljikove hidrate (rezistentni škrob, ki je pomembna prehranska vlaknina) in druge vitamine in minerale, predvsem magnezij. Ajda vsebuje veliko flavonoidov, ki v telesu delujejo protivnetno in protibakterijsko ter tako dvigujejo imunski sistem. Prehrana bogata z ajdo zmanjšuje tveganje za visok holesterol in visok krvni pritisk. Ajdova kaša ima nizek glikemični indeks, kar pomeni, da se ogljikovi hidrati v njej počasi razkrajajo do enostavnih sladkorjev in zato krvni sladkor počasi narašča. Hitro naraščanje sladkorja namreč vodi k sladkorni bolezni. Ker ajda ne vsebuje glutena, je primerna tudi za bolnike s celiakijo.

Ajdova kaša
Ajdova kaša

Zaradi zmotnega uvrščanja ajde med žitarice jo zadnje čase pogosto uporabljamo v kulinariki na podoben način kot ostala žita. Mi smo jo tokrat vključili v granolo in izvrsten recept delimo z vami!  

Za odlično ajdovo granolo potrebuješ naslednje sestavine:
  • 1 skodelico kosmičev
  • 1 skodelico ajde
  • pol skodelice lešnikov
  • pol skodelice sončničnih semen
  • 1 čajno žličko cimeta

Vse suhe sestavine premešaj in jim dodaj četrt skodelice oljčnega olja in četrt skodelice agavinega sirupa. Vse skupaj znova dobro zmešaj, da dobiš enotno zmes. Pečico predhodno ogrej na 130 stopinj. Mokro mešanico enakomerno razporedi po pekaču in granolo peci 20 minut.

V receptu lahko uporabiš navadno ali tatarsko ajdo, surovo, praženo ali namočeno. V vsakem primeru bo granola z ajdo izvrstna!

Ajdova granola
Ajdova granola

V košarici ni ničesar.